2 Eylül 2015 Çarşamba

Naturtint Organik Saç Boyası

Saçlarımı bundan 2-3 yıl öncesinde kuaförde boyatıyordum. Diplerimin çok çabuk gelmesi (en geç 3 haftada boyamak gerekiyor) ve beyaz saçlarımın fazlalığı nedeni ile de sık sık kuaföre gidip uzun saatlerimi orada geçirmek zorunda kalıyordum. Fön belki her kuaförde çekilir ama kesim ve boya için hep iyi bir kuaföre gitmek istediğimden 30 dk - 1 saat uzaklıktaki kuaförüme gidip 2-3 saatimi orada geçirip tekrar 30 dk-1 saat sürede geri dönmek zaten çok yoğun çalıştığım dönemlerde yorgunluğuma yorgunluk kattığından ben de artık boyama işini evde yapmaya karar verdim. Yani 2-3 senedir boyamı kendim yapıyorum. Kuaförlere göre daha ekonomik rakamlara geliyor evde boyamak ama açıkçası derdim daha çok gel-git yapıp orada geçirdiğim ölü zaman.

Saçlarımı evde boyadığım bu sürede birbirine yakın tonlarda değişik markalarda boyalar denedim. Organik ve bitkisel olduğunu iddia eden boyalardan ise uzak durdum. Nedeni ise inatçı, kolay kolay kapanmayan beyaz saçlarım ve 3 haftada gelen diplerim. Çünkü hep organik ve bitkisel boyaların tam kapama yapmadığını ve çabuk aktığını söylediler ve bende inandım. Ta ki Naturtint Organik Saç Boyası ile tanışana kadar.
Boya denemem için Watsons tarafından gönderildi ve öncesinde renk seçmem istendi. Renk skalası diğer boyalar kadar geniş değil, bu en büyük eksisi.Aslında saçlarımı altın kahve gibi daha açık kahvelere boyuyorum ama bana en uygun renk olan koyu kestane rengini seçtim. Boya bana ulaştıktan sonra renk biraz koyu gibi geldi ve gözümü korkuttu. Bu yüzden bir süre boyayı erteledim. 

Hem organik bitkisel kalıcı saç boyası hem de saç bakım ürünüdür. Amonyak, rezorsin ve paraben içermez. İçerdiği ayçiçeği, buğday özü, keten tohumu ve limon özü sayesinde saçları besler, canlandırır ve korur. Beyaz saçları %100 kapatır. 5 hafta boyunca mükemmel bir kalıcılık sağlar. Saçlarınızı iki ton açıp iki ton kapatma özelliğine sahiptir. Isıtma gerektirmeyen kullanım kolaylığı sağlar. Özel organik kremi ve şampuanı sayesinde saç rengini uzun süre korur. Mükemmel bir ışıltı ve doğal bir renk sağlar. Son derece konsantre jel yapısı ile uzun saçlar için de tek bir kutu boya yeterlidir.
Naturtint Organik Saç Boyasının vaatleri bu şekilde.
Ben gür ve uzun sayılabilecek saçlarımda 1,5 tüp kullanarak boyama yaptım. Maalesef beyaz saçlarım hem çok  hem de çok inatçı, bir çok marka kolay kolay kapamaz ya da beyazlar 1-2 ton açık kalarak parlar. saçlarımı kuruladığımda yine aynı sonucu alacağımı sandım ama tüm beyazlarım kapanmıştı ve saçlarım tek renkti :) Hem beyaz kapamadı hem de az bir boya ile tüm saçı boyaması beni şaşırttı. 
Normal saç boyama işlemleri yaparak kullanılıyor Naturtint Organik Saç Boyası. Genelde boyalarda olan ve rahatsız edici olan o koku yok. Yıkama esnasında saçımdan akan koyu renkler sonrasında uzun bir süre banyoda akan saçlarım beni çok korkuttu. Yani boya benim saçlarımda haftalarca aktı ama ilginçtir ki gerçekten 4-5 hafta kadar da kalıcı oldu.
+++Benim için olumlu özellikleri;+++
+Amonyak, rezorsin ve paraben içermemesi nedeni ile gönül rahatlığı ile kullandım.
+Rahatsız edici boya kokusunun olmaması
+Mükemmel bir kapamaya sahip oluşu
+Normal boyalarda 2 tüp boya kullanırken 1,5 tüpün tüm saçıma yetmesi.
+Boya sonrasında parlayan ve yumuşacık olan saçlarım
+Gerçekten kalıcı. 4-5 hafta boyunca boyama yapmadım.
---Olumsuz özellikleri;---
--Fiyatı. 20-25 TL olan boyaları bile indirimde almaya, daha uygun fiyatlar ödemeye çalışıyorum. Fiyatı 30 TL civarı. Ama dayanıklı olması ve kapama yapması nedeni ile indirimde yakalanırsa kesinlikle alınabilir.
-Ama sadece indirimden yakalamak yetmiyor. Maalesef renk skalası en büyük kusuru. Şu anda istediğim saç rengine uygun bir rengi yok mesela. Daha koyu bir ton istediğimde tekrar deneyebilirim. Diğer boyalar gibi ara renkler fazla olsa tadından yenmez.

*Basın ürünüdür. Objektif yorumlarımı içerir.

12 yorum:

  1. saçlarımı hiç boyatmadığım için uzak olduğum bir konu ama boyatacak olsam organik kullanırdım heralde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şanslısın :) Ben ilk keyfen boyattım ama şimdi beyazlarım yüzünden mecburen boyuyorum :(

      Sil
  2. saçlarını tek renge boyatıyorsan zaten kuaföre gitmek çok anlamsız bence de..ben de çok sıkılıyorum aslında ama kızıl gibi zor bir renge boyatıp bir de balyaj attırdığım için mecburen gidiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden de tek renkti de bende enerji çoktu sanırım gidiyordum. Sonra çok yormaya başladı, vakit bulamadım. Balyaj olunca mecbur, Allah kolaylık versin :(

      Sil
  3. aslında deneyebilirim çünkü kendim boyuyorum saçlarımı =)

    YanıtlaSil
  4. Teyzeme haber vereyim, bir de bunu denesin...

    YanıtlaSil
  5. Bu urunu nerden satin alabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  6. Bu urun toz mu? Hangi organik sertifikaya sahip

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır toz değil. Sertifika ile ilgili firmayla iletişime geçerseniz daha sağlıklı cevaplar alabilirsiniz.

      Sil

Hoşgeldiniz! Yorumunuzla bloguma değer kattınız, çok teşekkür ederim🌼🌼🌼