2 Mayıs 2017 Salı

Granola, Ton Balığı ve Chia Tohumu'nun Faydaları Nelerdir?

Sağlıklı Yaşam İçin Beslenme başlığı altında daha önce yaşam blogumda bir yazı daha yazmıştım. Tam olarak yemek tarifi yazısı değil ya da şunu yapın bunu yapmayın yazısı da değil, neler yiyebiliriz önerisi sadece. 
Granola sağlıklı bir atıştırmalık. Bir süredir Türkiye'de popüler gıdalardan. Bizim kahvaltı kültürümüze uymasa da aslında kahvaltı için. Ama ben meyvelerle ve süt ya da yoğurtla karıştırıp ara öğün olarak yemeyi tercih ediyorum. Granola yulaf kepeği, fındık, çekirdek, bal ve bazen de pirinç patlağını fırınlayarak yapılan bir yiyecek. İçerisine kuru ya da taze meyve eklenince çok lezzetli oluyor. Hazır paket ile alınabileceği gibi evde kendi Granola'nızı da yapabilirsiniz.

Gittiğin spor salonunda sağlık ve kilo vermek için ton balığı önermişti antrenör. Zaten ben de sık olmamak kaydıyla ton balıklı salata yemeyi seviyorum. Konserve ton balığı omega 3 esansiyel yağ asitlerinin mükemmel bir kaynağıdır. Yağda konserve edilen ton balıklarının suda konserve edilene göre kolestrolü yüksektir. Yağda olan 330, suda olan 90 kalori içerir. Bu miktarın çoğu da vücudun işleyişine yardımcı olan proteinlerdir. Ton balığının en olumsuz özelliği diğer balıklara göre civa seviyesinin yüksek olmasıdır. Bu yüzden kontrollü yenmesinde fayda var.

Ve benim baştacım chia tohumu.
İlk başlarda hemen her gün yiyordum şimdi ise haftada en az 2-3 kez tüketmeye dikkat ediyorum. 

Bugünlerde mucize ya da fonksiyonel besin olarak adlandırılan süper gıdalardan Chia. ( 1 tatlı kaşığı ) 28 gram Chia tohumu şunları içeriyormuş: Lif: 11 gram. Protein: 4 gram. Yağ: 9 gram (Bunun 5 gramı Omega-3’tür.). Kalsiyum: Günlük ihtiyacın %18’i. Mangan: Günlük ihtiyacın%30’u. Magnezyum: Günlük ihtiyacın %30’u. Fosfor: Günlük ihtiyacın %27’si. Ayrıca yüksek miktarda Çinko, Vitamin B3 (Niacin), Potasyum, Vitamin B1 ve Vitamin B2 ihtiva ediyor. Yaşam enerjimi chiadan alıyorum desem daha doğru olur :)


7 yorum:

  1. Yaz geliyor.Kilolara dikkat etmek gerek.Ton balıklı salatayı ben de seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilolar için değil de sağlıklı yaşam için yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum. Ton balıklı salata nefis ☺

      Sil
  2. chia tohumunun hiç tadına bile bakmadım daha Sevdacım aslında merak da ediyorum ama bir alıp bakmam lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem aslında tadı yok, nötr ne eklersen onun tadını alıyor. Hafta da 1-2 yenilmesi iyi olur gibi geliyor bana.

      Sil
  3. Daha önce deneme şansım olmadı ama merak ediyorum bu yiyeceği ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chiayı değil mi canım? Migros'ta hatta A101 ve Bim'lerde Yayla markasının var, fiyatı da uygun. Ben ondan alıyorum. Omlete bile koyuyorlar, ben daha o kadar ilerleyemedim :)

      Sil
  4. Granola ve ton balığı benim de en sevdiklerimden <3

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)